onsdag 17 mars 2010

Besök och vi väntar på barmark



Hur lång tid ska det ta innan det går att träna igen??? Det känns som en fixering att titta på väderprognosen och hoppas att regn och värme ska få bort all snö.

Seths bror Silas är och hälsar på några veckor medan husse och matte är upptagna med annat. Här är två urdåliga foton som jag plockade ut ur mobilen. Silas som stjäl pellets på foderbordet och ute i snön där han försöker få behålla en benknota för sig själv (inte lätt kan jag säga). Seth och Silas hatar varandra, om hundar kan göra det. Helst skulle de döda varandra och smockan hänger i luften och testar mitt ledarskap hela tiden. Men jag kan ha bägge två i hundgården samtidigt tack vare Donna som är min förlängda arm för att hålla ordning och reda i flocken. Jag behöver i stort sett bara titta på någon hund och harkla mig för att hon ska hugga dem över nosen och säga åt dem att stoppa svansen långt in under magen. Fina Donna som för ett år sedan var värsta ligisten när hon kom hit och snart är fullfjädrad flock-polis. Doff är mycket slarvigare och säger bara till unghundarna när han blir irriterad.

Jag har också bestämt mig för att kastrera Donna och har fått operationstid tisdagen efter påsk. Har varit vankelmodig i frågan länge och oroat mig för att hon skulle tappa skärpa. Men nu har jag fått så många positiva exempel på kastrerade tikar att det var lätt att bestämma sig.

Allt medan snön biter sig fast på marken, suck.

1 kommentar: