söndag 20 juni 2010

Grattis till Eva Eriksson och Ty Nant Flash


Eva och Ty Nant Flash vann landslagsuttagningstävlingen idag - 10 poäng rikare och troligen med en säker plats i EM-laget.

Evas Ty Nant Nike gjorde också en bra runda men sprang bort sig i utgången så att hämtet tog för lång tid. Därmed hann de inte med singeln och tappade för många poäng för placering idag. Nike har redan nu en plats i NM-laget, och det är ju en dag imorgon också så det är inte för sent för en EM-plats också.

Nike är ur den första kullen jag registrerade under kennelnamnet Ty Nant för åtta år sedan. Flash ur den andra och min Glen är hennes pappa, så hon har en speciell plats i mitt hjärta. Och visst kan jag vara glad att ha en valpköpare som Eva som förvaltat dem så väl. Nu har hon gått vidare och avlar själv på dessa fina tikar under kennelnamnet Ever On.

Fotot på Flash har jag knyckt på Evas blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar