lördag 21 augusti 2010

GRATTIS till framgångsrika släktingar

Ojoj, sommarvärme och utomhusjobb har givit datorn semester och jag ligger långt efter med att uppdatera om allt som händer. Idag gör jag det enkelt för mig med att berätta om våra duktiga släktingar.


Sedan i torsdags går EM i fårvallning nere i Frankrike och där finns Eva Eriksson och Ty Nant Flash med i det svenska laget. De gjorde en jättefin runda i torsdags på 191 poäng, och dessa poäng har stått sig under fredagen och halva lördagen och det är mer eller mindre en helsäker plats i den stora dubbelhämtfinalen imorgon söndag även om det fortfarande är ca 15 kvalifikationsrundor kvar idag lördag. Ty Nant Flash är ur min andra och sista kull på Nettle med min fina Glen som pappa. Jag är så glad över hur fint Eva har förvaltat henne och haft tålamod att låta det ta några år att mogna till den världsklass som Flash har idag. Till Frankrike har Eva också med sig Ty Nant Nike som är åtta år nu och ur min första kull på Nettle. Om allt går som tänkt startar hon Nike och Flash i brace-tävlingen (parvallning m två hundar som sköter varsin sida av flocken) på EM. Fotot på Flash har jag knyckt på Evas hemsida.


Leder kvalifikationen på EM just nu gör norska Jo Agnar Hansen med Sisko som är farmor till min Ty Nant Seth (och hans syskon Silas, Wazz, Simba, Samba, Sally och Spike). Sisko är en fantastisk tik som jag föll för redan första gången jag såg henne som mycket ung på Breviksnäs Open. Fotot är knyckt på Jo Agnars och Karins hemsida.

Det blir en spännande final imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar