söndag 20 april 2014

Frank fattas oss - och Simba behöver ett nytt hem


Vännen i Blekinge Vallhundsklubb Frank Lyly avled snabbt och oväntat på långfredagen. Frank med den ständiga glimten i ögat, alltid med en snabb replik, och en klippa i styrelsen under Blekinge Vallhundsklubbs första år när behovet av uppoffringar och praktiska insatser var stort - så tomt och ofattbart att han inte finns bland oss mer. Senast på årsmötet i början av mars träffades vi, och det hörde liksom till att munhuggas och gnabbas lite för att plötsligt kunna växla spår till djup och allvar. Fotot har jag fått av Franks sambo Linda, och så här vill jag minnas Frank.

På fotot är också Franks hund Ty Nant Simba - kullbror med min Seth (se förra inlägget här i bloggen). Linda kan inte ha Simba kvar så nu behöver vi hjälp att så snart som möjligt hitta ett lämpligt nytt hem åt Simba. Han är fem år, lugn och lyhörd, tränad i vallning - är du intresserad eller kan hjälpa till med letandet och vill veta mer, så kontakta mig så snart som möjligt.

3 kommentarer:

  1. Oj, så tråkigt att höra! Jag håller öron och ögon öppna för simba. /Anna G

    SvaraRadera
  2. Så fina ord Lena och tack för all hjälp med Simba. Saknaden går inte att beskriva med ord. Älskar Simba och hoppas han hittar en ny matte/husse som har möjligheten att ge honom allt han är värd som kärlek, tid och aktivering . Hade jag kunnat så hade han stannat hos mig men hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte ha 2 aktiva hundar då tiden och orken inte räcker till. Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad är det jag läser om Frank. Så hemskt och ledsamt :( Beklagar sorgen för hans familj och för oss som inte får träffa honom fler gånger. Kram/Anna-Lena

    SvaraRadera