torsdag 23 juli 2009

Grattis!

Grattis till Marie Tover och Anna-Carin Eliasson som har varit i Breviksnäs idag och fått godkända vallhundar med sig hem.

Maries Don-Demo är en sonson till min Glen - en sån som jag verkligen skulle velat få tag på efter Glen själv, men inte lyckats med. Marie började ta lektioner hos mig med Don i vintras och nu är de godkända och redo för större äventyr och uppgifter förutom arbetet på gården.

Anna-Carin som också varit här och tränat då och då har fått kämpa längre för Cap har varit så rädd för att ta fåren från utställaren. Men senast de var här hade det hänt något med honom och han var mycket säkrare på allt, så den här framgången var väntad. Cap är också första hunden som Anna-Carin tar fram till Godkänd Vallhund, och det är alltid en bedrift i sig - jättebra jobbat och tur att dina nerver höll idag Anna-Carin! Cap är en son till min Ty Nant Kep.

1 kommentar:

  1. Tack Lena för ditt grattis. Du må tro att jag var nervös, men när vi gått runt startpålen slutade det snurra i magen. Och nu är jag så glaaad. Ha det bra.

    SvaraRadera