torsdag 21 januari 2010

YES! Seth hade HD A


Idag kom kuvertet från SKK med svar på Seths höftledsröntgen. A-höfter - härligt helt enkelt eftersom han känns så rätt på alla sätt för mig. Samtidigt kom också svaren från SVA på Seths och Donnas rabiesblodprov och bägge två hade tillräckligt med antikroppar, så nu kan vi ge oss ut på äventyr utanför Svea Rikes gränser om vi vill.

Jag firar med två foton från juli på Seth. Då var han sju månader men har hela tiden sett så här vuxen ut - redan som sjuveckorsvalp när jag valde honom såg han ut som en miniatyr av en fullt vuxen hund, och betedde sig ganska mycket som en sådan. De busiga syskonen tyckte han var oresonligt jobbiga. Dagen när Maja tog de här fotona hade jag varit och tävlat i Skabersjö hos Jonas med Doff o Donna medan Seth och Spike legat i bilen och övat sig på att ha dötråkigt hela dan. På kvällen fick alla hundarna rasta av sig nere vid havet utanför Ystad där Maja och jag hade en härlig avslutning på dagen tillsammans med dem.

3 kommentarer:

  1. Grattis!

    Nu har du varit nervös i en hel vecka alldeles i onödan...
    Härliga Seth som redan vallar sååå fint och nu med finaste HD-resultat också - kan det bli bättre?

    Karin stolt uppfödare + Daysi stolt mamma

    SvaraRadera
  2. Egentligen inte så nervös för jag såg ju att skelettet var fint och låg rätt. Så någon risk att behöva sortera ut honom för att han inte skulle hålla, det visste jag att det inte var. Men visst är A eller B grädde på moset!

    Fantastisk den här nya tekniken när det säger klick i röntgenkameran och man sedan max tre sekunder senare kan se skelettet på en skarp datorskärm inne i rummet.

    På tisdag är det dags för nästa prövning - ögonlysningen.

    Lena

    SvaraRadera
  3. Grattis till A!!!

    SvaraRadera