fredag 10 september 2010

Första kvaldagen på NM

Eva Eriksson och Ty Nant Flash är den här helgen i Danmark med det svenska landslaget i Nordiska Mästerskapen i fårvallning. Efter första kvaldagen leder dessvärre norrmännen lagtävlingen rätt storslaget så det ska väl mycket till i morgon lördag för att ta igen det försprånget.

Men det är också en individuell tävling som på söndag i en final utser ett nordiskt mästarekipage. Av 57 startande landade Eva o Flash på en 12:eplats idag och har alltså fortfarande chanser att få en av de åtrådda platserna i finalen. När Eva ringde idag så berättade hon att hon känt sig lite spänd och inte helt bra i sin handling i dagens lopp men att det släppt efter den här första starten och att hon nu såg fram mot andra kvaldagen. Jag håller tummarna för er tjejer - vet att ni kan, och hoppas att allt är med er imorgon!

Och så en liten uppföljare om det jag skrev om Jack igår. Jag hade mer rätt än jag då visste att han är på G in i en träningsbar fas. Idag lurade han mig med stor stil och finess så det tog 20 minuter att fånga in honom när jag ansåg att dagens lilla träningspass skulle vara slut. Han har hittills alltid slutat och kommit på inkallning, men nu har plötsligt vallningen blivit viktigare. Härligt - snart finns det tillräckligt att ta i för att kunna börja träna en-två gånger per vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar