söndag 5 september 2010

Vilken present!


Förra veckan var riktigt eländig men en del ljusglimtar fanns i alla fall. En var den här presenten som jag fick av Xantés Anna. Den tävlar i klassen "årets bästa present" jämte en hemstickad kofta i lösspunnen naturgrå ull som jag fick av svärmor i våras.

Ni som inte gått vallningskurs för mig ser kanske inte vad detta är, men det är en ersättning för det gamla fiabräde med pluttar som jag brukar använda på kurserna för att visa hur hunden och föraren ska göra. Anna har tovat 4 ljuvliga får en Border Collie (som lydigt lagt sig ner)och en förare i grön tröja (jag låtsas att det är min standardklädsel den gröna Haglöfs-fleecen). I de tovade figurerna finns en liten magnet som håller fast dem i hagen som jag gissar är målad med metallfärg.

Med andra ord en otrolig standardhöjning av de pedagogiska redskapen på mina kurser! Ni som deltar kan ju hoppas att jag själv också höjer nivån på undervisningen i motsvarande grad (det går inte, men en liten bit kanske).

1 kommentar: