torsdag 15 december 2011

Zack har blivit vuxen


Har fått ligga lite lågt med ett påsprunget knä en vecka, men idag kändes det rätt okej att gå ut och röja runt igen. När jag höll på och rullade ut en ny storbal med halm på en av ströbäddarna insåg jag plötsligt att Zack har blivit vuxen.

Han och Meg skulle hålla fåren i ett hörn så att de inte skulle vräka sig över mig och balen. Zack la sig lugnt som han brukar och bara njuter av att få vara riktigt nära en massa får - och är det någon tacka som tror att hon kan avvika lyfter han bara halva kroppen och talar om att han tänker ingripa om det behövs. Men Meg överarbetade hela tiden, precis som Zack gjorde för ett halvår sedan - och det var då jag såg att han blivit vuxen.

Och så undrar jag hur man rullar ut halm om man inte har hund? Finns ju ingen chans att freda sig...



Och visst har han blivit snygg också? Under de nio månader jag haft honom har han satt i sig fruktansvärda mängder högenergifoder, och äntligen är pälsen mjuk och tjock, revbenen sticker inte längre ut, och kraftiga muskler rullar runt under huden. Och det feminina spensliga intrycket är bytt mot en klart maskulin karaktär.

Lilla Meg har börjat löpa - det betyder nästa löp i juni, och det passar ju inte så bra med valpar då så att hela hösten försvinner för henne. Ska hon starta i Unghundscupen är sista chansen 2012, för 2013 har hon hunnit fylla tre... Än så länge håller Zack och Seth varandra i schack, men framåt söndag lär väl serenaderna bryta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar