torsdag 3 maj 2012

Tips mot varm bil

Nu blev det plötsligt sommar igen och igår testade jag det här solskyddet när jag hade hundarna med mig och skulle träna dem en i taget. Solen vräkte ner på bilen men med solskyddet hängande på solsidan och fönstren en bit nervevade på andra sidan var det inte bara uthärdligt utan riktigt okej temp i bilen. Jag skulle aldrig lämna hund i bil en solig dag, men som skydd när man har uppsikt och gör täta kontroller verkar det här perfekt, t ex gillar jag inte att behöva ha dem ute på tävlingsplatser innan det är deras tur att gå, men ibland blir man ju tvungen för att det inte finns någon solfri parkering. Igår när jag skulle testa hängde jag det bara över takräcket som på bilden, men jag ska sätta några "fårremmar" i öglorna som syns på detaljbilden och som finns hela vägen runt solskyddet, så att det inte blåser av om det fläktar lite. Funkar säkert också bra över en bur, valphage etc. "Silvertäcket" finns att köpa i två storlekar (det här är lilla) i shopen på Fannys och Thomas hemsida.

Imorgon bitti bär det av till X-läns VK för kurs fredag-söndag - och solskydd verkar inte behövas enligt SMHI. Nu ska jag istället packa värmeunderställ, regnkläder och stövlar...

2 kommentarer:

  1. Jag är också helnöjd med solskyddet. Funkar även i högsommarvärme, helt fantastiskt! Gäller bara att man är med när solen flyttar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var köper man silvertäcket?

      Radera