tisdag 23 december 2008

60 dagar sedan Daysi hälsade på Borris

Idag la termometern av när jag skulle ta morgontempen på Daysi. Tur att det var idag och inte någon av juldagarna. Igår var tempen samma som i förrgår och nu i kväll (med nytt batteri) visade den 37,5 grader.

Nu är det 60 dagar sedan vi var uppe hos Borris. På torsdagen var Daysi och gjorde en blodtest.
På fredag förmiddag ringer veterinären och säger:
-Åk nu för imorgon är den optimala parningsdagen.

Jag trodde vi var lite för tidigt ute med testet och att det egentligen inte var dags förrän efter helgen så jag blev lite paff. Hem och packa och sedan blev det måååånga timmars körning.

Framåt kvällen kom vi fram och Daysi och Borris fick bekanta sig med varandra. Tycke uppstod direkt. För säkerhets skull fick de träffas på lördag förmiddag också, jag hade fortfarande veterinärens ord ringande i öronen.

Innan vi åkte den låååånga vägen hem, fick jag se när Borris arbetade. Jag gillade verkligen det han visade. Han har naturliga utgångar och ser ut att kunna göra hur långa hämt som helst. Björn berättade att Borris är lättlärd och samarbetsvillig. Borris visade också sitt fina driv och hur bra han arbetar på flankerna.

TACK Björn och Lotta för visad gästfrihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar