torsdag 12 juli 2012

Zack på rehab i Hyllen

Det har jag ju sagt förr att jag inte tänker byta ut min stenålderstelefon förrän den går sönder, så håll till godo med dagens bild; det här Zack på simtur i sjön Hyllen som vi passerar varje dag på vår tur genom grannbyarna för att titta till våra djur. Han har haft en svårläkt skada i höger bog och gått på Metacam så hundarnas dagliga motionsrunda har han inte fått följa med på, men vattenjympa är toppen. Och Zack simmar gärna och länge, så länge att jag får hålla koll på när han börjar verka kall och trött och ropa upp honom på land igen.
Och den här bilden tog Maja på sig o Zack häromdagen (med en annan generation telefon-;)). Han har inte fått vara med de andra hundarna i hundgården  eftersom det alltid är risk att ett gäng hanhundar kör igång aktiviteter som hans bog inte  ska vara med om. Så istället har han strosat omkring  i trädgården om dagarna och blivit bortskämd och gosad. Zack har som synes ett lika artigt och försiktigt sätt att ta kontakt som farfar Glen hade.


Tävlingarna i Loftahammar kommande helg hoppade vi av men han är fortfarande anmäld till Godegård 21-22 juli. Jag ska börja köra igång honom lite försiktigt nu för att se om bogen håller. Gör den det så åker vi även om han inte är i toppform efter den långa konvalescensen. Han behöver träna på att prestera borta, och jag har bara kört så mycket unghundar i IK1 de senaste åren att jag tappat avståndsbedömningen på IK2-avstånd - det är bara att pina sig igenom ringrosten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar