onsdag 7 maj 2014

Grymt bra tävling


Så var då Bettans tävlingsdebut avklarad och jag är helnöjd med henne - FTW Red Bet 15 månader och 90 poäng och förstapris, domarkommentar: "ekipage med härligt flyt".

Kostade på henne ett stödkommando i utgången när jag såg att hon tvekade på utställaren i regnrock och med stav. Det andra som tog en pallplats ifrån oss var att repet i fållgrinden hade fastnat och eftersom jag tagit av mig glasögonen i regnet så såg jag inte varför jag inte fick upp grinden - under tiden hann fåren passera fållan och två poängs avdrag för det... Men det gör inget för känslan i rundan var helskön.

Det var en mycket fin tävling med otroligt många vältränade och bra hundar - det var inte alls som det brukar på en IK1 med en del wobbel och strul. Eva Erikssons får var väldigt fina och tillät att man gick hur bra som helst om hunden visade respekt för djuren. Domaren Kjell Johansson sa också att han nog aldrig dömt ett liknande startfält. Med 90 poäng kom Bet och jag sjua, och Monica Larsson som vann hade 94 poäng så fatta hur tätt det var mellan placeringarna.

Och så kolla min Ty Nant-mössa - borde inte Thomas se till att jag kan vara ute och tävla med Bettan i en FTW-mössa?

9 kommentarer:

  1. Bra jobbat och grattis till en jättefin debut! Har skickat frågan om mössa vidare till Thomas :P

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hoppas att min nya stjärna har fått en del av dom generna också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofie: Har du Facebook? Hade varit kul att följa Epics söner/Wilcos bröder :)

      Radera
    2. Kan knappast bli fel med de föräldrar som han har Sofie!

      Radera
  3. Stort grattis, ni är så HIMLA duktiga Lena och Bet :) Snipe har blivit stor och har utvecklats massor sedan vi sågs, vi ska dra igång träningen ordentligt igen nästa vecka och hoppas kunna gå VP i sensommar/höst. Hade varit så himla kul att gå kurs för dig igen, hade inte råd denna gång. Vi ses en annan gång! :) Bästa hälsningar, Louise och FTW Snipe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju så många åskådarkurser bakom dig att du klarar VP utan att jag lägger mig i! Men jag ser väldigt gärna dig o Snipe när jag kommer tillbaka för ny kurs nån gång aug-september. Tyvärr har vi lamningar här när kennellägret är, så då måste Bettan o jag vara hemma o jobba.

      Radera
  4. Hej Fanny! Jag har facebook konto på mitt företag Fibblegård lamm det kommer nog att stå en del om honom där.

    SvaraRadera