söndag 22 augusti 2010

Eva och Ty Nant Flash 8:a i finalen

Åttonde plats på EM, andra plats i brace och dessutom titeln bästa kvinnliga handler! Fantastiskt Eva, Ty Nant Flash och Ty Nant Nike!!!

För sådana här framgångar krävs det både en ambitiös och talangfull handler OCH riktigt bra hundar med både hjärna, samarbetsvilja, motor och djurkänsla. Jag föder ju inte upp kullar i parti och minut utan det ska kännas riktigt rätt, men med kullen Borris x Day blev det flera fullträffar och i och med det har jag fått lust att gå vidare med aveln på Nettles tiklinje. I den kullen finns nämligen Ty Nant Samba som matte Malin lovat att hyra ut (bäst att du snarast tar tag i VP-träningen Malin så det blir gjort före vintern!). Samba är kullsyster med min Seth i kullen efter Borris och Day och eftersom jag haft henne och matte på kurs i sommar så vet jag att det är en tik som jag gärna hade varit ägare till och som har det jag vill se. Intresserad av en valp? Hör av dig redan nu i så fall.

Och hur gick det i EM-finalen för Seths norska farmor Sisko? Jo en hedrande sjundeplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar