lördag 18 september 2010

Godkänd vallhund i regn o blåst

Idag gick jag nytt VP med Annas Xanté så nu är hon godkänd lilla lejonhjärtat. Som ni kanske minns vågade hon inte ta djuren från utställaren första gången vi försökte, så nu har hon varit hemma hos Anna några veckor och tränat med alla möjliga kompisar stående mitt i fårflocken. Och själv har jag också varit borta med henne nu torsdag och fredag och bara landat på ett nytt ställe och skickat iväg henne efter får från en utställare - och hon hade fattat grejen nu kände jag, så det var inte speciellt nervöst att gå ut till startpinnen idag. Men man vet ju aldrig riktigt med en oerfaren hund, precis vad för liten sak som helst kan ställa till det...

Så imorgon är det Anna själv som går VP med Xanté, inte för att det behöver göras men är man ändå anmäld och har betalat så är det ju en bra övning för Anna. Lycka till kära ni imorgon och i framtiden!

Linda Loodh gick också VP:t idag med Glens dotterdotter Alaska (LIndas egen uppfödning) - jisses vilken tik och vilket välavvägt driv och naturlig pondus! Wow. Varför har inte jag lyckats få något sådant barn eller barnbarn efter Glen? Skulle varit Freddi då som jag tränade åt Ingela och hade tjing på, men han var med spänd. Jag väljer ju alltid hanar, men det är nog oftare som tikarna efter Glen blev bra.

Själv ska jag och Seth tävlingsdebutera i IK1 imorgon. Det blir spännande att se var vi ligger i samarbetsförmåga i skarpt läge. Rapport följer.

3 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till er alla tre!

    Karin

    SvaraRadera
  2. Tack! Det värmde! Söndagen gick hon bättre, jag bara älskar denna hund :0) Seth är jättefin, lycka till på nästa start!
    Kram Linda

    SvaraRadera