tisdag 6 november 2012

Och här kommer filmen

Här är videon Erika tog på mig och Lucky på Nordiska Nursery-uttagningen och som jag utlovade i inlägget igår. Jag har inte sminkat den med flashig musik så det går bra att inse ohörsamheten som jag retade upp mig på - i stort sett varenda liggsignal med visslan var jag tvungen att förstärka med att ryta "ligg" efteråt. Jag skickade honom från draget i hämtet och det är därför han vill lägga sig och jag visslar till två gånger - fyra poäng bort - slutresultatet blev 84 poäng. Han missar inte crossgrinden, utan den var en "pull through", dvs skulle tas bakifrån.


3 kommentarer:

  1. Härlig bana! Inte platt som våra oftast är. Skönt o se att även andra får stå på bromsen, även om Lucky ser ut o va mer lyhörd än min tonåring ;-)
    Perfekt delning :-)

    Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och hade han inte kvar en hel del att böja till efter ett halvårs träning så skulle jag inte gillat honom... Det är ju viljan att få påverka djuren som gör dem träningsbara - i alla fall i mitt system där rätt beteende ger tillgång till fåren.

      Radera
  2. Hvor er det helt fantastisk at se! :-) Kan kun blive glad over at se en hund i den grad være i sit rette element!

    Dejligt at se I begge har det godt, og er så glade for hinanden.

    Du må give Lucky et kys på panden fra mig.

    SvaraRadera