fredag 24 juni 2011

Seth gjorde det igen


Jag själv och Seth i mitten, Sven Sognevik och Tim tvåa och Anna Hall med Qajsa trea. Foto Frank Lyly

Seth gjorde det igen! Det vill säga vann. Nu körde jag honom som på IK2,alltså stod kvar vid posten, och han gick lika bra ändå och vann med lika stor marginal som när jag gick med ut på fältet förra veckan. Fåren var knepigare än i förra veckan, lätta på foten men samtidigt tröga och lite tjuriga, så det var inga gratispoäng. Sammanfattning: nu lägger jag inte mer pengar på att starta honom i IK1 utan nu får han flytta upp i IK2 (och vi får finna oss i att ramla neråt på resultatlistorna tills vi står stadigt på nya avstånden). Första försök Andrarum 9 juli och där finns större delen av landslagseliten att sparra mot, så det blir roligt!

Zack hade vilat sig i form, haha! och jag bröt i delningen efter att han hjälpt till att skapa hur fina chanser som helst men sedan inte kommer in (mitt lilla kontroll-ego, ni vet). Men rundan innan dess var verkligen ingen höjdare så den brytningen är inget att sörja över. Zack blev sparkad av en ko i lördags och landade väldigt olyckligt i en stenmur så han har bara fått gå i koppel och ligga i hundgård sedan dess för säkerhets skull om han fått någon osynlig skada. Och han hade som sagt vilat sig (mycket) i form och hade rätt dålig kontakt mellan huvud och tassar. Tassarna lydde mina kommandon, men inte huvudet, ja ni fattar nog hur jag menar, fina rörelser och god djurhantering men styrd av en GPS utanför min kontroll... jag blev nästan full i skratt av att se honom. Härliga Zack! Jag får ta mig lite tid att åka bort och träna honom på nya får, nya drag, nya miljöer, för här hemma går han säkert.

Men först ska vi fira midsommar, ha en bra helg allihopa!

3 kommentarer:

  1. Anna-Carin & ABC-flocken25 juni 2011 kl. 22:10

    Grattis till dej och goa Seth. Hoppas att Zack klarat sej helkinnad från flygturen han fick.
    Cap och jag var och tränade på Sofies tackor och lamm idag, bra träning med ett par tjuriga tackor i flocken. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Grattis Lena!!!
    Krhm, videofilmen...var kan man hitta den ;o)

    Anja (Finland)

    SvaraRadera
  3. Haha Anja, jag får väl skaffa mig någon filmkunnig supporter som hänger med tävlingarna...

    SvaraRadera