fredag 28 oktober 2011

Sjukskriven vecka

Inte min bästa vecka den som varit. En eländig luftvägsinfektion har hållt mig rätt låg när det egentligen varit läge för storträning. Imorgon är vi i Blekinge VK arrangörer av Vallhundsprov och IK2-tävlingar i Agunnaryd. Skulle jag bara varit tävlande hade jag nog skolkat, men nu är det bara att ge järnet för klubben och för att föra mina hundar så bra orken räcker till.

Har i alla fall släpat mig ut och tränat Samba 1-2 ggr per dag nu i veckan för att vi ska fixa VP:t imorgon. Men hon kan inga visselsignaler och jag har ingen röst, så det vill till att hon håller öronen öppna om vi ska ta oss runt banan-;). Träningen av henne har verkligen varit en snabbfix, ingen ordentlig grundträning, så vi har inget att luta oss tillbaka på om det börjar strula.

Dessvärre har väl träningen av Zack och Seth blivit lite lidande när damen haft företräde när jag inte orkat vara ute så länge. Seth har tävlingspremiär imorgon efter kortisonkuren, blir fortfarande rätt fort trött men har annars hittat formen och är stabil även om han tappat några månader under sjukdomstiden. Zack däremot är det lite nervöst att gå ut med imorgon - för hans del är det här med att ta in mig på bortaplan fortfarande rätt beroende av regelbunden träning, så idag var jag ute och påminde om att allt går bättre med lite tillförsikt än med racerfart. Det vore himla jobbigt att ramla tillbaka ett steg med honom efter den sköna känslan vi hade på tävlingarna i Orrefors för tre veckor sedan när han bara gick och gick och gick och styrde genom att vrida lite på bogen...

Behöver vara i Agunnaryd halv åtta imorgon bitti, så nu blir det bingen direkt (men först en whisky för halsen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar