tisdag 31 mars 2009

Sack - till Eva

Ni andra kan sluta läsa idag, för här är bara en massa foton på Sack till Eva som vill se lite av honom innan hon får möjlighet att komma.

Ja, han har nog vuxit en bit sedan han kom hit. Kort kropp, det gillar jag, då håller de.

Hmm...våren håller på att tina upp vinterns dynga i kornas rastgård. Helt oemotståndligt ställe att vara och rota på. Du får nog satsa på ett bad när han ska flytta in hos dig.

Här åker lillasyster Sally på en omgång stryk. Egentligen börjar valparna bli så mycket hundar att de inte längre slåss för att det är utvecklande för dem, utan för att det är konkurrens. De tycker det är rätt skönt att jag går in och bryter.

Royal Canin får ursäkta, men ljumma koblajor är godare än pellets, det anser alla valparna och smiter då och då iväg för att förse sig av godsakerna. Efter de första dagarna hos mig fick de flesta lite diarré men nu har de vant sig vid att stoppa i sig både det ena och det andra. Men när du har badat Sack så är det nog inte fel med en extra avmaskning-;).

Föremålsintresset är det inget fel på. Här sitter han och är mycket belåten med att ha knyckt min handske. Kommer jag ett steg närmre så ...

...sticker han med den.

Här är en bild som jag gillar, för här kan man faktiskt se att han är en vallhund.

Här kör Sack igån sina syskon. I förra veckan fick han gå i livets hårda skola för att han skulle lära sig vad "tyst" betyder. Ett halvstryp och en lina tog jag till hjälp - han är smart så efter bara tre ryck så hade han fattat att jag hade synpunkter och efter två knyck till fattade han att "tyst" betydde att han skulle hålla klaffen. Och sedan har det varit lugnt och skönt i flocken för det var alltid Sack som körde igång skällandet.

5 kommentarer:

  1. Tack för alla kort!
    Men vad är det för hund du försöker sälja??....
    Gyttjebadande koblajätande skällande attackmonster!!! :)
    Tur att han är söt!!!

    Ser fram emot att höra vad han har för sej dagarna framöver hos dej.
    Eva!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är han söt, och har världens djupaste ögon när han söker min blick - men han är hund också!

    Alla valparna blir jättefina när de får sin egen lilla stund med mig och slipper syskonen - och jag försöker ordna så att det blir så nästan varje dag. Och min egen valp har jag plockat ut och börjat särbehandla.

    Krya på dig!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha
    Hund och söt, ja det låter lovande!
    Tack
    Eva!

    SvaraRadera
  4. Om inte du vill ha Sack så tar jag honom-;). Verkligen min typ av hund! Nu valde jag en annan valp för att Karin sa att det fanns en köpare till Sack som verkade seriös.

    Det kommer lite folk nu i helgen och tittar på valparna, så vi får se vilka av de återstående valparna som går att para ihop med en köpare som känns "rätt" för varje valp. Det finns ju en fördel med att inte sälja dem förrän de är så här gamla, och det är att man ser mycket mer vad för typ av hund det är.

    Lena

    SvaraRadera
  5. Lås in Sack och göm honom ordentligt i helgen, och kolla noga så han är kvar efter valptittarna :)
    Eva!

    SvaraRadera