lördag 13 juni 2009

A kid is back in town


Eller i alla fall tillbaka i byn. Det är Spike ur Daysis och Borris kull som kommit tillbaka. Han såldes till annan hundsport men han och hans nya ägare passade inte för varandra helt enkelt. Bra när man kommer fram till det snabbt och gör något åt saken! Nu får han istället en chans att bli det han är född till, nämligen vallhund. Spike är mjuk, förig och social men fortfarande mycket valp både i kroppen och huvudet så först av allt får han växa till sig lite och vänja sig vid rutinerna i ett nytt och troligen ganska annorlunda liv jämfört med det han kom från nu.

Hans bror Seth som jag tog ur kullen är väl inte helt glad åt att brorsan är tillbaka. Seth är till skillnad från Spike nästan vuxen både fysiskt och mentalt, lugn, fokuserad, balanserad i alla rörelser, fysiskt hanhundspräglad och kissar redan på tre ben, en stark ledartyp med naturlig pondus. Och inte så lite lik en varg med sin viltfärgade ragg.


3 kommentarer:

  1. Lena, hos dej händer det visst mycket hela tiden. Kan förstå att Seth tycker att Spike gör lite intrång. Mina lamm går i en stor fin beteshage nu. Den svarta repade sej efter lite b-vitaminsprutor, och hänger med de andra. Hoppas din kropp repar sej. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte lätt att ha kennel med mig. Tur för mig att Lena tar hand om de hundar som inte får plats hos mig. Framför allt bra för Spike som nu får leva ett härligt liv på landet igen. Supergo kille så akta dig Anna-Carin så du inte faller för honom nästa gång du kommer till Björkeryd...Vi ses Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Carin
    Ibland längtar jag efter ett lite händelsefattigare liv, men troligen skulle jag falla av pinn på direkten om det inträffade. Kul att det har gått bra med lammen. Nu ska jag ut och kvällskissa hundarna - vi brukar gå ner på betesmarkerna och jaga bort vildsvinen.
    Ses o hörs!
    Lena

    SvaraRadera