fredag 18 september 2009

Nu åker vi till Unghundscupen

Tidigt i morgon bitti bär det av till Unghundscupen där jag startar både Doff och Donna. Det är en tvådagarsfinal där sammanlagda poängen från lördagens och söndagens tävlingar läggs samman för att kora en vinnare. Startfältet är gediget så det gäller att ha en bra dag för att placera sig hyfsat, men går det inte bra för oss så är det i alla fall ett trevligt tillfälle att titta på många hundar från hela landet som jag inte sett tidigare eftersom jag tävlat sparsamt de senaste åren och endast i södra Sverige. Doff och Donna har en halvbror på Cupen också, det är Jonas Gustafssons Tyke som också har Joe som pappa.

Det har varit mycket jobb på stora flockar för hundarna senaste veckorna, och det brukar inte vara så lyckat innan man ska ut och tävla eftersom det tar en del av den exakta lydnaden när de fått jobba så fritt. Så i onsdags var jag hos Eva E och körde några hämt på nytt fält och nya får, igår hade vi vilodag och tittade inte åt får och nu i eftermiddag tänkte jag ta in dem i en rastgård med några får och bara påminna om att det är lyssna och lyda som gäller.

Om jag får möjlighet kanske jag uppdaterar från telefonen efter morgondagens tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar