tisdag 22 september 2009

Vi tackade nej

Arrangörerna av SM i fårvallning ringde för några timmar sedan och erbjöd mig och Doff sista platsen bland de 70 som får starta om två veckor. Lite sugen på utmaningar är man ju alltid, och Doff var sig själv idag igen på träningen, lydig och fin i huvudet och gick jättebra (troligen har hormonsvallet från förra veckan klingat av-;). Men jag bestämde mig ändå för att tacka nej, tycker inte riktigt att en två och ett halvtåring hör hemma i finalen - och vad har man då att göra i kvalet? Visserligen är det jättemånga av hundarna i kvalet som inte har i finalen att göra, men det behöver ju inte jag bekymra mig om... Hur mycket fritid som helst har jag inte heller så istället för tre dagar på SM i Dalarna tar jag mig hellre tre vanliga tävlingsdagar i södra Sverige med både Doff o Donna och börjar jobba ihop SM-poängen till nästa år - för nästa år ska bägge två ha kvalat in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar