söndag 7 oktober 2012

Alla är åter likar

Så var SM får över för den här gången. Anja har frikort till nästa år men nästan alla andra är åter jämlikar på rankinglistorna-;). Märkbart det här hur vi inte längre har någon säker elit. Folk åker jojo upp och ner mellan de stora tävlingarna och även mellan tävlingsåren. Men det gör ju det hela roligare och mer spännande både för dem som kämpar om att få vara med och för dem som tittar på. Enda nackdelen är väl att det är väldigt svårt att få till ett landslag som har en grundstomme av kompetens.

Som sagt är jag jätteglad åt att två av mina uppfödningar nådde finalen, men det var nog sista gången vi fick se Nike på de stora banorna.

- Hon kändes plötsligt väldigt gammal, sa Eva när vi pratades vid tidigare ikväll. Hör dåligt och har inte riktigt tillräckligt med ork för en stor bana.
Idag slutade Nike på en tiondeplats men hon går i pension med ett fantastiskt tävlingsliv bakom sig: 6 SM, 3 NM, 1 VM och 2 EM.

- Vi kunde inte gjort bättre varken Flash eller jag, sa Eva om sin sjätteplats med Flash 8 år. Jag brukar säga att man inte ska skylla på fåren, säger Eva, men med den tackan vi hade i första flocken så är jag jättenöjd både med Flash och med mig själv - Flash var där hon skulle utan att tappa huvudet och gjorde helt rätt. Jag förstår att hon hade lite svårt att släppa tackan när det var dags att gå efter andra flocken, men hon gjorde det när jag sa ifrån.

Och jättegrattis till Anja - alltid väl tränade hundar, jätteskicklig tajming i handlingen och en osedvanlig förmåga att prestera när det gäller. En värdig vinnare på alla sätt! Och ni vet väl om att Anja har vunnit SM en gång tidigare? Som 16-åring ca 1996 eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar