onsdag 3 oktober 2012

Zack på återbesök

Idag har jag varit med Zack på första återbesöket efter bogledsoperationen. Vår veterinär var jättenöjd -stort A i rehab fick vi! Han såg inget när vi tog ut Zack på travtest ute på vägen och Zack svarar inte med smärtreaktion vid provokation av bogen (då tjöt han före operationen). Vet tyckte också att Zack var fint musklad trots alla restriktioner när det gäller rörelse, så simning, luftgympa och allt annat jag gjort med honom har verkligen betalat sig. Nu har vi fått tillstånd att växla upp aktiviteterna och friheten samt minska den antiinflammatoriska medicinen till halv dos. Behöver jag säga att jag är helt lyft!? Sååå jag längtar tills vi kan börja träna lite igen, kanske redan om några veckor - och jag bara anar hur väl det behövs. Jag tror inte för ett ögonblick att Zack har låtit bli att valla under de här månaderna - nej, han har tänkt jättemycket på tajta innerflanker och hur härligt det är att låta sig sugas in mot fåren av sitt eye-;), så det blir först en rejäl omgång med "back to basics".

Jag tror också att Zack hade ganska ont fast det inte syntes långt innan brosket helt pajade, för så vild och sprallig som han är nu kan jag inte minnas när han var senast, riktigt jobbig att passa faktiskt eftersom det nog inte finns något annat än får som kan lugna ner honom.

2 kommentarer: